پیش بینی رابطه بین متغیرهای بازاریابی و متغیرهای واکنشی در تصمیمات مربوط به فعالیتهای تجاری که ، در آنها بازاریابی
و خرید و فروش بهم وابسته است ، از اهمیت برخوردار می باشد ، این مثال
ساده را در نظر بگیرید که ، یک خرده فروش باید قیمتی که با آن کالایی خاص
را به فروش برساند ، تعیین نماید . یک تصمیم گیری اصولی خرده فروش را بر آن
می دارد که رابطه بین قیمت کالا ( متغیر بازاریابی
) و تقاضای کالا ( متغیر واکنشی ) را در قیمت گذاریهای مختلف مورد توجه
قرار دهد . حال مثال را پیچیده تر در نظر بگیرید ، وضعیتی را فرض کنید که
خرده فروش احساس می کند که انجام تبلیغات برای کالا به در آمد فراینده ای
منجر خواهد شد. این تبلیغات ممکن است به شکل کاهش موقتی قیمت که از طریق
بکارگیری کوپن حاصل می شود صورت گیرد . تعیین بهای اعتباری کوپن قیمت موثری
که با آن کالا به فروش می رسد را مشخص می نماید و این قیمت موثر تنها در
صورتی مشخص می گردد که تقاضا در مراحل قیمت گذاری مختلف معلوم باشد . با
این وجود اگر سایر تاثیرات در نظر گرفته شوند ، تصمیم گیری سخت تر می شود .
اگر خرده فروش چندین نمونه کالا را به فروش برساند ، کاهش قیمت یک نمونه
خاص به خریداران ممکن است در طی دوره تبلیغ ، آن کالا را به مقدار زیاد
ذخیره نمایند ، که این امر به کاهش فروش کالایی که در دوره تبلیغ و در
آمدهای خالص ثابت را دنبال می کند ، می انجامد .
سرفصل :
تحقیقات بازاریابی پیوسته و آنلاین ( کامپیوتری )
طرح اجرای تحقیقات بازاریابی پیوسته آنلاین
اصول تحقیقات بازاریابی آنلاین نظامدار
گروه های کنترلی و تجربی مشابه
دانش فعال
تجربیات صریح و ضمنی
تعیین حساسیت قیمت
تعیین تاثیرات اوراق سازی / وفاداری به نمونه کالا
سفارش مجدد کاتالوگ
مباحث و نتایج
:: برچسبها:
اصول بازاریابی ,
بازاریابی ,
بازاریابی آنلاین ,
بازاریابی اینترنتی ,
تجارت آنلاین ,
تحقیق و مقاله ,
تعیین تاثیرات اوراق سازی ,
خرید و فروش ,
کاتالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0